Το έκτο διεθνές συνέδριο Taboo–Transgression–Transcendence in Art & Science (TTT2025) ολοκληρώθηκε στη Σλοβενία, μετά από πέντε ημέρες έντονων ανταλλαγών ανάμεσα σε καλλιτέχνες, ερευνητές και μέλη διαφορετικών δημιουργικών κοινοτήτων.
Φιλοξενούμενο στο Kino Šiška, το γεγονός οργανώθηκε σε συνεργασία με το Zavod Projekt Atol, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το φεστιβάλ Pixxelpoint 2025 στο πλαίσιο της GO!2025 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης Νόβα Γκορίτσα–Γκορίτσια, με τη συμβολή της Kapelica Gallery, του Cirkulacija 2 και του Μουσείου Αρχιτεκτονικής και Σχεδιασμού, καθώς και με την υποστήριξη της Ελληνικής Πρεσβείας στη Λιουμπλιάνα, του Υπουργείου Πολιτισμού της Σλοβενίας, του Δήμου Λιουμπλιάνας και του Πανεπιστημίου Νόβα Γκορίτσα.
Σηματοδοτώντας τη δέκατη επέτειο της πρωτοβουλίας, το TTT2025 συνδύασε ακαδημαϊκές συνεδρίες, στρογγυλές τράπεζες, περφόρμανς και την έκθεση Coining Utopias, σε επιμέλεια της Jasna Jernejšek, η οποία παρουσίασε έργα που διερευνούν νέες κοινωνικο-οικολογικές ουτοπίες.
Αναστοχαζόμενη το ταξίδι από την Κέρκυρα 2016 έως τη Λιουμπλιάνα 2025, η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και Καθ. του Τμήματος Τεχνών Ήχου & Εικόνας, Δρ. Νταλίλα Ονοράτου, δήλωσε: «Το να συναντιόμαστε—είτε σε περίοδο κρίσης είτε δημιουργικότητας—είναι πάντα μια πράξη αντίστασης, και μια πρόσκληση να φανταστούμε αλλιώς το μέλλον.».
Ανάμεσα στις σημαντικότερες στιγμές, η Στρογγυλή Τράπεζα “Η Τέχνη ως Στόχος: Συμφραζόμενα, Συναίνεση και Έλεγχος” ασχολήθηκε με την πολιτική κακοποίηση της καλλιτεχνικής έκφρασης, τους κινδύνους της αποσπασματικής χρήσης και την επείγουσα ανάγκη υπεράσπισης της καλλιτεχνικής ελευθερίας. Η συζήτηση ανέδειξε την περίπτωση του διεθνώς αναγνωρισμένου έργου της Maja Smrekar, K-9 Topology, που πρόσφατα χρησιμοποιήθηκε καταχρηστικά σε ακροδεξιά καμπάνια στη Σλοβενία—μια άνευ προηγουμένου επίθεση στην προσωπικότητα και την επαγγελματική της ακεραιότητα. Μαζί με τους Jens Hauser, Mojca Kumerdej και Ewen Chardronnet, η μαρτυρία της Smrekar ανέδειξε το διακύβευμα της ανάκτησης της αφηγηματικής κυριαρχίας στην εποχή των «οπλοποιημένων» αισθητικών.
Τα πρακτικά του TTT2025 θα δημοσιευθούν τόσο σε ειδικό τεύχος του περιοδικού Technoetic Arts (Intellect) όσο και στο ψηφιακό βιβλίο πρακτικών TTT2025 (ISBN Ιονίου Πανεπιστημίου).
Επικοινωνία
TTTinartsci Conference
av-ttt@ionio.gr
www.ttt-conference.org
Δικαιώματα φωτογραφικής σύνθεσης: Katja Goljat - archive Zavoda Projekt Atol, Tina Stariha - archive Kino Siska, Clarissa Ribeiro, Marta de Menezes