Filter Bubbles

work-image
Προβολές: 785

Οι αλγοριθμικές προκαταλήψεις που περιορίζουν ή παραποιούν τις πληροφορίες που  λαμβάνει ο χρήστης του διαδικτύου, παρομοιάζονται με φούσκες - filter bubbles¹ - μέσα  στις οποίες “ζει”. Οι επιλογές, συμπεριφορές, προκαταλήψεις και γενικότερα η στάση ζωής  που διαμορφώνει κανείς, είναι συνυφασμένες με την “φούσκα φίλτρου” που έχει  δημιουργήσει από τις εκούσιες ή μη επιλογές του. Οι “φούσκες φίλτρων” συχνά οδηγούν  τον σύγχρονο άνθρωπο στην αποξένωση, καθώς αυξάνουν την έλλειψη κοινών  συναισθηματικών και γνωσιακών τόπων μεταξύ των ατόμων. Οι βεβαιότητες που έχουν  παγιωθεί στην σκέψη του ενός, είναι οι αμφισβητήσεις που διακατέχουν την σκέψη του  άλλου. Στις σύγχρονες κοινωνίες τα filter bubbles συμβάλλουν επίσης στην εξάπλωση του  ηθικου πανικού², που προκαλεί τον διαχωρισμό μεταξύ ομάδων ανθρώπων και ευνοεί τον  κοινωνικό έλεγχο. Η ομάδα AVARTS με το έργο “Filter Bubbles” φιλοδοξεί να εγείρει τον  κριτικό προβληματισμό γύρω από το μέγεθος της ευθύνης που αποδίδεται στους  αλγόριθμους και την τεχνολογία ως προς την διαμόρφωση αυτών των “φυσαλίδων  απομόνωσης”. Επιπλέον, μέσα από την καλλιτεχνική διαδικασία, στοχεύει να εξασθενήσει  τους βρόγχους θετικής ανάδρασης που γιγαντώνουν την ατελή πληροφόρηση, καλλιεργούν  τον φόβο και υπονομεύουν την δημιουργικότητα.

¹ Ένα φίλτρο-φούσκα είναι μια αλγοριθμική προκατάληψη που διαστρεβλώνει ή περιορίζει  τις πληροφορίες που βλέπει ένας μεμονωμένος χρήστης στο διαδίκτυο. Η προκατάληψη  προκαλείται από τους σταθμισμένους αλγόριθμους που χρησιμοποιούν οι μηχανές  αναζήτησης, οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και οι έμποροι για να εξατομικεύσουν την  εμπειρία του χρήστη (UX).

² Ο ηθικός πανικός είναι ένας ευρέως διαδεδομένος φόβος, πολύ συχνά ένας παράλογος,  ότι κάποιος ή κάτι απειλεί τις αξίες , την ασφάλεια και τα συμφέροντα μιας κοινότητας ή της  κοινωνίας γενικότερα.


Συμμετοχή στην ετήσια έκθεση Platforms Projects – Independent Art Fair 2024 (10-13 Οκτωβρίου 2024, Αθήνα)

Βασίλης Αλεξάνδρου, Μάντυ Αλμπάνη, Μυρτώ Αποστόλου, Φανή Αράπη, Μαρία Λεμονή Θεοδώρου Κωνσταντίνα Καικα, Μαρίνα Κάππου, Μαρία Κρίγκα, Πέγκυ Κομβοτέα, Δέσποινα Καβαλλάρη, Χάρης Μαρίνη, Κωνσταντία Μακρή, Ελένη Μητρούσκα, Άγαθα Μίγγου, Αλέξανδρος Μονοκάνδυλος, Σόφη Μουτάφη, Γιάννης Παπαδάκης, Παρέσια Πασιπουλαρίδου ,Μαρίνος Παυλίδης, Νεκτάριος Παχιαδάκης, Βιβή Περυσινάκη, Δήμητρα Πολίτη ,Φώτης Ραφτόπουλος, Δώρα Σιαφλά, Στέφανος Σιμιτσής, Χριστίνα Σφακιανάκη, Ιωάννα Τζάμπα, Πάλλα Τζελίνα, Κωνσταντίνος Τηλιγάδης, Ζέφη Τιφτικτσόγλου, Κωνσταντίνος Τσιούτας.



Me, myself & ai
Σόφη Μουτάφη
Me, myself & ai
Ακούω το Σχήμα-Βλέπω τον Ήχο
Τζελίνα Πάλλα
Ακούω το Σχήμα-Βλέπω τον Ήχο
Πανοπτικόν
Λάμπρος Μάριος Παυλάκης
Πανοπτικόν
Demetris: A Visual Artist
Ελευθερία Κυρατζίδου
Demetris: A Visual Artist
Σπρουλίφινδρος
Ιωσήφ Κλος
Σπρουλίφινδρος
Drifting
Αριστομένης Χατζήπαπας
Drifting
Βρουμ
Κωνσταντία Μακρή
Βρουμ
Αυτοβιογραφικο Πορτραίτο Καραντίνας
Αυτοβιογραφικο Πορτραίτο Καραντίνας
Στην Αναζήτησή της Αιωνιότητας
Στην Αναζήτησή της Αιωνιότητας
Παράλυση Ανάλυσης
Ευάγγελος Ασλανίδης
Παράλυση Ανάλυσης
Me, myself & ai
Προβολές: 762

Μία δημιουργική δυναμική συνάντηση με την τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence ai). O κέρσορας στην επιλογή generate. Analyzing...

Περισσότερα
Ακούω το Σχήμα-Βλέπω τον Ήχο
Προβολές: 1492

Ένα πειραματικό εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κέρκυρας, το Μάιο του 2019. Το εργαστήριο σχεδιάστηκε πάνω στο πλαίσιο της διεπιστημονικής μάθησης και της συμμετοχικής τέχνης, βασίστηκε στο Maker Culture και στην εκπαίδευση STEAM, επιθυμώντας να αναδείξει την σημασία της τέχνης και της επιστήμης στην εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες, παιδιά και έφηβοι 11-15 ετών ξεναγήθηκαν αρχικά στο σημαντικό έκθεμα του Αρχαιολογικού Μουσείου της Κέρκυρας, το αέτωμα της Άρτεμης-Γοργούς και γνώρισαν τον μύθο που το περιβάλλει. Σε δύο ομάδες τα παιδιά έφτιαξαν:
1. ηλεκτρονικά κυκλώματα για την παραγωγή ήχων μέσω φωτοαντίστασης και αγώγιμης μελάνης και
2. Αγώγιμα σχέδια με αφορμή το αέτωμα.
Οι δύο ομάδες συνδύασαν τα έργα τους σε διαδραστικές εγκαταστάσεις, όπου τα κυκλώματα και οι αισθητήρες "διαβάζουν" τονικές διαβαθμίσεις και γραμμές από τα σχέδια. Η video-καταγραφή καταδεικνύει την εμβύθιση των συμμετεχόντων στην εμπειρία.

Περισσότερα
Πανοπτικόν
Προβολές: 492

Πρόκειται για μία Διαδραστική Εγκατάσταση η οποία πραγματεύεται τα ζητήματα του μεταναστευτικού , των πολέμων και της παρακολούθησης των πολιτών σε παγκόσμια κλίμακα.

Περισσότερα
Demetris: A Visual Artist
Προβολές: 1566

Το κινηματογραφικό πορτραίτο ενός καλλιτέχνη, του Δημήτρη Παπαζάχου, ενός τελειόφοιτου της Σχολής Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης αναδεικνύει μία καλλιτεχνική φιγούρα χωρίς την απλή προβολή των έργων του αλλά αναδεικνύοντας την προσωπικότητά του και την καλλιτεχνική του κλίση. Μέσα από την ανάδειξη της εσωτερικής καλλιτεχνικής του αναζήτησης προβάλεται μία οπτική του gay culture, σε συνδυασμό με το εξής ερώτημα: Τι σημαίνει τελικά "Visual Artist";

Περισσότερα
Σπρουλίφινδρος
Προβολές: 1502

Το έργο αναφέρεται σε μία ασφυκτική σχέση ανάμεσα σε πατέρα και γιο, η οποία εκφράζεται με το εμμονικό κάλεσμα του πατέρα στον γιο, για να πάει να φάει ζεστό το φαγητό του. Ο γιος ζει σε ρυθμούς επιτακτικού πρωινού/μεσημεριανού/βραδινού με ελάχιστες αποδράσεις καθώς ο πατέρας δεν σταματά σχεδόν ποτέ να φωνάζει, έχοντας μια φωνή διαπεραστική. Εκείνος ζει σε ρυθμούς συνεχούς ορθοστατικής παραγωγής φαγητού. Ένας γιος πολύ ελαστικός, ένας πατέρας πολύ άκαμπτος. Ένα ξύλο, επίσης άκαμπτο, το οποίο ασκεί ακατανίκητη έλξη στον γιό. Εκείνη την είχε ξεβράσει η θάλασσα. Η υψηλότερη θερμοκρασία βρασμού βρίσκεται στο επίπεδο της θάλασσας. Οι παφλασμοί και οι κοχλασμοί έγιναν ένα. Η άπνοια και η εμβύθιση στην ίδια την κατσαρόλα του πατέρα του, που αποτελεί το σύμβολο της επιρροής του, τελικά οδηγoύν στην απελευθέρωση του. Σφίχτηκε τόσο πολύ επάνω της, που για πρώτη φορά σταθεροποιήθηκε. Αφέθηκαν στο να τους παρασύρει το κύμα και επιπλέοντας επιπλοποιήθηκαν.

Περισσότερα
Drifting
Προβολές: 720

Animation κοινωνικής ευαισθητοποίησης με θέμα την οδική ασφάλεια. Τονίζει τη χρήση του κράνους για την οδήγηση των δίκυκλων μηχανών.

Περισσότερα
Βρουμ
Προβολές: 503

Το Wroom, είναι μία ταινία η οποία ξεκινά με δύο κόκκινα σιδερένια αυτοκινητάκια, ένα chevrolet 1100 του 1953 & ένα πυροσβεστικό όχημα magirus deutz του 1954, μικρών διαστάσεων, τα οποία ξεχύνονται για έναν αγώνα δεξιοτήτων, με πατιλίκια και drifts με ορμή στην τραπεζαρία του σπιτιού τους. 

Περισσότερα
Αυτοβιογραφικο Πορτραίτο Καραντίνας
Προβολές: 1023

Ο χρόνος εμπειρίας της καραντίνας λειτούργησε ως εξανθρωπισμένος χρόνος. Η προηγούμενη κοινωνική βαρβαρότητα φυλακίστηκε στο οικείο κλουβί της ψυχής μου και έγινε ο χρόνος δημιουργίας μου. Κάθε μέρα ήταν ο φίλος μου, ένα αιώνιο κυκλικό και δυναμικό παρόν, μια συνείδηση χωρίς συγκρούσεις. Ήταν σαν μια αιωνιότητα που βιώνεται διαφορετικά κάθε στιγμή. Μια άνευ προηγουμένου μορφή ακινησίας με έπιασε και διαιωνίστηκε σε πολλά αφηρημένα θραύσματα που τελικά διαμόρφωσαν τη νέα υφή της ύπαρξής μου, σε αυτήν την περίεργη απομόνωση. Έγινε από το σφάγιο του χρόνου που ήμουν πριν, η ποιοτική του αποσύνθεση… Η πραγματικότητα παραμορφώθηκε και βιώθηκε απατηλά. Ο χρόνος από την αποξένωση που ήταν πριν, άλλαξε και έγινε το εξώφυλλο της γδαρμένης αλήθειας του εαυτού μου. Αυτός ο χρόνος, ονειρευόταν η συνείδησή μου να ζει.

Περισσότερα
Στην Αναζήτησή της Αιωνιότητας
Προβολές: 1106

Το ερευνητικό ντοκιμαντέρ Στην Αναζήτηση της Αιωνιότητας (2020) εμβαθύνει σε τέσσερα βασικά στοιχεία της φόρμας του Θόδωρου Αγγελόπουλου και φέρνει στο φως νέες πληροφορίες χρησιμοποιώντας και αναλύοντας δεδομένα από ημι-δομημένες συνεντεύξεις ερευνητών και κινηματογραφιστών. Το ερευνητικό ντοκιμαντέρ είναι μέρος του πρακτικού διδακτορικού του Δρ. Ιάκωβου Παναγόπουλου που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιου του κεντρικού Λανκασαιρ με τίτλο:“Reshaping Contemporary Greek Cinema Through a Re-evaluation of the Historical and Political Perspective of Theo Angelopoulos's Work”(Panagopoulos, 2019)

Περισσότερα
Παράλυση Ανάλυσης
Προβολές: 516

Το οπτικοακουστικό έργο “Paralysis by Analysis” παρουσιάζει μια συνδυαστική εμπειρία 2 κεφαλαίων τα οποία εκτυλίσσονται σε χώρους δυο και τριών διαστάσεων αντίστοιχα.

Περισσότερα
Όροι χρήσης:

Τα παρόντα έργα μπορούν να αποθηκευτούν και να αναπαραχθούν για προσωπική και ακαδημαϊκή χρήση. Τα έργα αυτά προστατεύονται από άδεια πνευματικών δικαιωμάτων Creative Commons:
Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 (CC BY-NC-ND)

Επιτρέπεται στο κοινό/χρήστες να έχει ελεύθερη πρόσβαση στα έργα και να το διανέμει εφόσον γίνει αναφορά στο πρωτότυπο έργο και τον δημιουργό του, ωστόσο, απαγορεύεται οποιαδήποτε τροποποίησή τους ή τυχόν παράγωγα έργα, καθώς και η χρήση, αξιοποίηση ή αναδιανομή τους για εμπορικούς σκοπούς.

AVARTS ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function create_session() in /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/scripts/functions.php:608 Stack trace: #0 /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/index.php(218): portfolio_update_session() #1 {main} thrown in /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/scripts/functions.php on line 608