Filter Bubbles

work-image
Προβολές: 84

Οι αλγοριθμικές προκαταλήψεις που περιορίζουν ή παραποιούν τις πληροφορίες που  λαμβάνει ο χρήστης του διαδικτύου, παρομοιάζονται με φούσκες - filter bubbles¹ - μέσα  στις οποίες “ζει”. Οι επιλογές, συμπεριφορές, προκαταλήψεις και γενικότερα η στάση ζωής  που διαμορφώνει κανείς, είναι συνυφασμένες με την “φούσκα φίλτρου” που έχει  δημιουργήσει από τις εκούσιες ή μη επιλογές του. Οι “φούσκες φίλτρων” συχνά οδηγούν  τον σύγχρονο άνθρωπο στην αποξένωση, καθώς αυξάνουν την έλλειψη κοινών  συναισθηματικών και γνωσιακών τόπων μεταξύ των ατόμων. Οι βεβαιότητες που έχουν  παγιωθεί στην σκέψη του ενός, είναι οι αμφισβητήσεις που διακατέχουν την σκέψη του  άλλου. Στις σύγχρονες κοινωνίες τα filter bubbles συμβάλλουν επίσης στην εξάπλωση του  ηθικου πανικού², που προκαλεί τον διαχωρισμό μεταξύ ομάδων ανθρώπων και ευνοεί τον  κοινωνικό έλεγχο. Η ομάδα AVARTS με το έργο “Filter Bubbles” φιλοδοξεί να εγείρει τον  κριτικό προβληματισμό γύρω από το μέγεθος της ευθύνης που αποδίδεται στους  αλγόριθμους και την τεχνολογία ως προς την διαμόρφωση αυτών των “φυσαλίδων  απομόνωσης”. Επιπλέον, μέσα από την καλλιτεχνική διαδικασία, στοχεύει να εξασθενήσει  τους βρόγχους θετικής ανάδρασης που γιγαντώνουν την ατελή πληροφόρηση, καλλιεργούν  τον φόβο και υπονομεύουν την δημιουργικότητα.

¹ Ένα φίλτρο-φούσκα είναι μια αλγοριθμική προκατάληψη που διαστρεβλώνει ή περιορίζει  τις πληροφορίες που βλέπει ένας μεμονωμένος χρήστης στο διαδίκτυο. Η προκατάληψη  προκαλείται από τους σταθμισμένους αλγόριθμους που χρησιμοποιούν οι μηχανές  αναζήτησης, οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και οι έμποροι για να εξατομικεύσουν την  εμπειρία του χρήστη (UX).

² Ο ηθικός πανικός είναι ένας ευρέως διαδεδομένος φόβος, πολύ συχνά ένας παράλογος,  ότι κάποιος ή κάτι απειλεί τις αξίες , την ασφάλεια και τα συμφέροντα μιας κοινότητας ή της  κοινωνίας γενικότερα.


Συμμετοχή στην ετήσια έκθεση Platforms Projects – Independent Art Fair 2024 (10-13 Οκτωβρίου 2024, Αθήνα)

Βασίλης Αλεξάνδρου, Μάντυ Αλμπάνη, Μυρτώ Αποστόλου, Φανή Αράπη, Μαρία Λεμονή Θεοδώρου Κωνσταντίνα Καικα, Μαρίνα Κάππου, Μαρία Κρίγκα, Πέγκυ Κομβοτέα, Δέσποινα Καβαλλάρη, Χάρης Μαρίνη, Κωνσταντία Μακρή, Ελένη Μητρούσκα, Άγαθα Μίγγου, Αλέξανδρος Μονοκάνδυλος, Σόφη Μουτάφη, Γιάννης Παπαδάκης, Παρέσια Πασιπουλαρίδου ,Μαρίνος Παυλίδης, Νεκτάριος Παχιαδάκης, Βιβή Περυσινάκη, Δήμητρα Πολίτη ,Φώτης Ραφτόπουλος, Δώρα Σιαφλά, Στέφανος Σιμιτσής, Χριστίνα Σφακιανάκη, Ιωάννα Τζάμπα, Πάλλα Τζελίνα, Κωνσταντίνος Τηλιγάδης, Ζέφη Τιφτικτσόγλου, Κωνσταντίνος Τσιούτας.



Ιδιωτικό - Δημόσιο
Δήμητρα Πολίτη
Ιδιωτικό - Δημόσιο
Ακούω το Σχήμα-Βλέπω τον Ήχο
Τζελίνα Πάλλα
Ακούω το Σχήμα-Βλέπω τον Ήχο
Δάσος των Ανέμων
Ορέστης Δημόπουλος
Δάσος των Ανέμων
Αυτοβιογραφικο Πορτραίτο Καραντίνας
Αυτοβιογραφικο Πορτραίτο Καραντίνας
Το δωμάτιο
Το δωμάτιο
προς τη σιωπή
προς τη σιωπή
Binary Stitches
Τινατίνι Ποπιασβίλι
Binary Stitches
Me, myself & ai
Σόφη Μουτάφη
Me, myself & ai
BLAH
Λάουρα Κόντη
BLAH
Phoenix
Χριστίνα Καλαντζή
Phoenix
Αυτοβιογραφικο Πορτραίτο Καραντίνας
Προβολές: 590

Ο χρόνος εμπειρίας της καραντίνας λειτούργησε ως εξανθρωπισμένος χρόνος. Η προηγούμενη κοινωνική βαρβαρότητα φυλακίστηκε στο οικείο κλουβί της ψυχής μου και έγινε ο χρόνος δημιουργίας μου. Κάθε μέρα ήταν ο φίλος μου, ένα αιώνιο κυκλικό και δυναμικό παρόν, μια συνείδηση χωρίς συγκρούσεις. Ήταν σαν μια αιωνιότητα που βιώνεται διαφορετικά κάθε στιγμή. Μια άνευ προηγουμένου μορφή ακινησίας με έπιασε και διαιωνίστηκε σε πολλά αφηρημένα θραύσματα που τελικά διαμόρφωσαν τη νέα υφή της ύπαρξής μου, σε αυτήν την περίεργη απομόνωση. Έγινε από το σφάγιο του χρόνου που ήμουν πριν, η ποιοτική του αποσύνθεση… Η πραγματικότητα παραμορφώθηκε και βιώθηκε απατηλά. Ο χρόνος από την αποξένωση που ήταν πριν, άλλαξε και έγινε το εξώφυλλο της γδαρμένης αλήθειας του εαυτού μου. Αυτός ο χρόνος, ονειρευόταν η συνείδησή μου να ζει.

Περισσότερα
Το δωμάτιο
Προβολές: 784

Πού πηγαίνουν οι μνήμες όταν χάνονται; Και όταν δεν τις ανακαλώ, βρίσκονται εκεί που τις άφησα; Σε αυτό το δωμάτιο, το τόσο "ιδιωτικό" και αμετάκλητο όσο και η μνήμη μας, τα αντικείμενα εμψυχώνουν μία σειρά από σενάρια. Μία θύμηση κατακλύζει το δωμάτιο, μία άλλη δυσκολεύεται να φανερωθεί, μία άλλη διαρρέει μπρος και πίσω στο χρόνο. Η έννοια του "άλλου" αιωρείται ανάμεσα σε δύο καταστάσεις, σε αυτό που πέρασε, και σε αυτό που ανασύρεται κάθε φορά. Άλλωστε ποτέ δεν θυμόμαστε αυτούσια ή αντικειμενικά το συμβάν και το χώρο του. Πάντοτε εμψυχώνουμε την ανάμνηση με το δικό μας τρόπο. Μέσα από συνεχείς ανακλήσεις που προσπαθούν να διαιωνίσουν την ύπαρξη του "δωματίου", οι μνήμες συνομιλούν με το χώρο και το χρόνο, και μαζί με ένα μέρος του εαυτού μας. Είτε ως παρελθόν, είτε ως λήθη, είτε ως απώλεια, μοιάζουν να περιέχουν κάτι από αυτό που έχουμε ήδη χάσει.

Περισσότερα
προς τη σιωπή
Προβολές: 579

Έργο Βίντεο. 39 πρόσωπα διαφορετικών ηλικιών που ζουν στο ίδιο μέρος καλούνται να καθίσουν μπροστά σε μια μαύρη πόρτα για να μιλήσουν για το αγαπημένο τους αντικείμενο και σε τι θα μεταμορφώνονταν με αυτό. Το βίντεο καταγράφει τις σιωπές πριν, μετά ή κατά τη διάρκεια του λόγου.

Περισσότερα
Binary Stitches
Προβολές: 53

Το έργο "Binary Stitches" αποτελεί μια συναρπαστική εξερεύνηση του σταυροδρόμιου μεταξύ παράδοσης και τεχνολογίας. 

Περισσότερα
Me, myself & ai
Προβολές: 62

Μία δημιουργική δυναμική συνάντηση με την τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence ai). O κέρσορας στην επιλογή generate. Analyzing...

Περισσότερα
BLAH
Προβολές: 810

To Βlah ως εικαστικό έργο επιδιώκει τη διάδραση με το φαινόμενο του ομιλούντος υποκειμένου. Το έργο ανταποκρίνεται στην ανθρώπινη φωνή με αέρα, και η ένταση του αέρα είναι ανάλογη της έντασης της φωνής.

Δανειζόμενο διαδικασίες εμβύθισης από το σωματικό θέατρο και το πλαίσιο του Black Box, το έργο επιδιώκει στη δημιουργία μιας απελευθερωτικής συνθήκης όπου οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με τη φωνή τους έξω από το σύστημα της οργανωμένης γλώσσας.

Το Blah αποτελεί το εικαστικό μέρος της διπλωματικής μου εργασίας πάνω στη προβληματική των τριών διαστάσεων την οργανωμένης γλώσσας: επικοινωνία-έκφραση-νοηματοδότηση.

1x1x0.4

Περισσότερα
Phoenix
Προβολές: 899

Το Phoenix αποτελεί την αναγέννηση των προσφύγων. Είναι ότι απέμεινε από την μεγάλη φωτιά στη δομή της Μόριας.

Περισσότερα
Ιδιωτικό - Δημόσιο
Προβολές: 73

Το μεταβαλλόμενο αυτό κάδρο αντιπροσωπεύει μία αλληγορική εικόνα της ανθρώπινης φύσης, η οποία όταν βρίσκεται σε διαλεκτική με τον έξω κόσμο -κατά τη μετάβαση από την ιδιωτικη στη δημόσια ζωή- βιώνει αλληλοσυγκρουόμενα συναισθήματα ενδοιασμού, προσμονής, επιφυλα κτικότητας, περιέργειας και εξωστρέφειας.

Περισσότερα
Ακούω το Σχήμα-Βλέπω τον Ήχο
Προβολές: 687

Ένα πειραματικό εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κέρκυρας, το Μάιο του 2019. Το εργαστήριο σχεδιάστηκε πάνω στο πλαίσιο της διεπιστημονικής μάθησης και της συμμετοχικής τέχνης, βασίστηκε στο Maker Culture και στην εκπαίδευση STEAM, επιθυμώντας να αναδείξει την σημασία της τέχνης και της επιστήμης στην εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες, παιδιά και έφηβοι 11-15 ετών ξεναγήθηκαν αρχικά στο σημαντικό έκθεμα του Αρχαιολογικού Μουσείου της Κέρκυρας, το αέτωμα της Άρτεμης-Γοργούς και γνώρισαν τον μύθο που το περιβάλλει. Σε δύο ομάδες τα παιδιά έφτιαξαν:
1. ηλεκτρονικά κυκλώματα για την παραγωγή ήχων μέσω φωτοαντίστασης και αγώγιμης μελάνης και
2. Αγώγιμα σχέδια με αφορμή το αέτωμα.
Οι δύο ομάδες συνδύασαν τα έργα τους σε διαδραστικές εγκαταστάσεις, όπου τα κυκλώματα και οι αισθητήρες "διαβάζουν" τονικές διαβαθμίσεις και γραμμές από τα σχέδια. Η video-καταγραφή καταδεικνύει την εμβύθιση των συμμετεχόντων στην εμπειρία.

Περισσότερα
Δάσος των Ανέμων
Προβολές: 597

Mε αφορμή τη προετοιμασία του ταξιδιού, την παραγωγική διαδικασία της συντήρησης, της επισκευής και των εργασιών στο χώρο του καρνάγιου δημιουργείται το έργο “Δάσος των Ανέμων”. Το έργο πήρε τον τίτλο του από τον ήχο που αφήνει ο άνεμος περνώντας από τα κατάρτια των σκαφών. Το Δάσος των Ανέμων είναι ένα 360 video animation οπού εξελίσσετε σε έναν θεατρικό χώρο και απροσδιόριστο χρόνο. Tο βιντεο αποδίδει την αθέατη πλευρά ενός ονείρου, του ονείρου του ταξιδιού και της προετοιμασίας του με της μορφές να αιωρούνται απρόσωπες στο χώρο ως υφασμάτινες φόρμες εργασίας, δημιουργώντας μια χορογραφημένη κινησιολογική διαδικασία αφήγησης . Oι μορφές τρίβουν γυαλίζουν και φέρουν εις πέρας κάθε λογής εργασία με την επαναλαμβανόμενη κίνηση τους, εώς ότου αφήνονται στο κενό σαν αντικείμενα σε μια ατέρμων ελεύθερη πτώση.

Περισσότερα
Όροι χρήσης:

Τα παρόντα έργα μπορούν να αποθηκευτούν και να αναπαραχθούν για προσωπική και ακαδημαϊκή χρήση. Τα έργα αυτά προστατεύονται από άδεια πνευματικών δικαιωμάτων Creative Commons:
Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 (CC BY-NC-ND)

Επιτρέπεται στο κοινό/χρήστες να έχει ελεύθερη πρόσβαση στα έργα και να το διανέμει εφόσον γίνει αναφορά στο πρωτότυπο έργο και τον δημιουργό του, ωστόσο, απαγορεύεται οποιαδήποτε τροποποίησή τους ή τυχόν παράγωγα έργα, καθώς και η χρήση, αξιοποίηση ή αναδιανομή τους για εμπορικούς σκοπούς.

AVARTS ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function create_session() in /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/scripts/functions.php:529 Stack trace: #0 /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/index.php(217): portfolio_update_session() #1 {main} thrown in /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/scripts/functions.php on line 529