Filter Bubbles

work-image
Προβολές: 207

Οι αλγοριθμικές προκαταλήψεις που περιορίζουν ή παραποιούν τις πληροφορίες που  λαμβάνει ο χρήστης του διαδικτύου, παρομοιάζονται με φούσκες - filter bubbles¹ - μέσα  στις οποίες “ζει”. Οι επιλογές, συμπεριφορές, προκαταλήψεις και γενικότερα η στάση ζωής  που διαμορφώνει κανείς, είναι συνυφασμένες με την “φούσκα φίλτρου” που έχει  δημιουργήσει από τις εκούσιες ή μη επιλογές του. Οι “φούσκες φίλτρων” συχνά οδηγούν  τον σύγχρονο άνθρωπο στην αποξένωση, καθώς αυξάνουν την έλλειψη κοινών  συναισθηματικών και γνωσιακών τόπων μεταξύ των ατόμων. Οι βεβαιότητες που έχουν  παγιωθεί στην σκέψη του ενός, είναι οι αμφισβητήσεις που διακατέχουν την σκέψη του  άλλου. Στις σύγχρονες κοινωνίες τα filter bubbles συμβάλλουν επίσης στην εξάπλωση του  ηθικου πανικού², που προκαλεί τον διαχωρισμό μεταξύ ομάδων ανθρώπων και ευνοεί τον  κοινωνικό έλεγχο. Η ομάδα AVARTS με το έργο “Filter Bubbles” φιλοδοξεί να εγείρει τον  κριτικό προβληματισμό γύρω από το μέγεθος της ευθύνης που αποδίδεται στους  αλγόριθμους και την τεχνολογία ως προς την διαμόρφωση αυτών των “φυσαλίδων  απομόνωσης”. Επιπλέον, μέσα από την καλλιτεχνική διαδικασία, στοχεύει να εξασθενήσει  τους βρόγχους θετικής ανάδρασης που γιγαντώνουν την ατελή πληροφόρηση, καλλιεργούν  τον φόβο και υπονομεύουν την δημιουργικότητα.

¹ Ένα φίλτρο-φούσκα είναι μια αλγοριθμική προκατάληψη που διαστρεβλώνει ή περιορίζει  τις πληροφορίες που βλέπει ένας μεμονωμένος χρήστης στο διαδίκτυο. Η προκατάληψη  προκαλείται από τους σταθμισμένους αλγόριθμους που χρησιμοποιούν οι μηχανές  αναζήτησης, οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και οι έμποροι για να εξατομικεύσουν την  εμπειρία του χρήστη (UX).

² Ο ηθικός πανικός είναι ένας ευρέως διαδεδομένος φόβος, πολύ συχνά ένας παράλογος,  ότι κάποιος ή κάτι απειλεί τις αξίες , την ασφάλεια και τα συμφέροντα μιας κοινότητας ή της  κοινωνίας γενικότερα.


Συμμετοχή στην ετήσια έκθεση Platforms Projects – Independent Art Fair 2024 (10-13 Οκτωβρίου 2024, Αθήνα)

Βασίλης Αλεξάνδρου, Μάντυ Αλμπάνη, Μυρτώ Αποστόλου, Φανή Αράπη, Μαρία Λεμονή Θεοδώρου Κωνσταντίνα Καικα, Μαρίνα Κάππου, Μαρία Κρίγκα, Πέγκυ Κομβοτέα, Δέσποινα Καβαλλάρη, Χάρης Μαρίνη, Κωνσταντία Μακρή, Ελένη Μητρούσκα, Άγαθα Μίγγου, Αλέξανδρος Μονοκάνδυλος, Σόφη Μουτάφη, Γιάννης Παπαδάκης, Παρέσια Πασιπουλαρίδου ,Μαρίνος Παυλίδης, Νεκτάριος Παχιαδάκης, Βιβή Περυσινάκη, Δήμητρα Πολίτη ,Φώτης Ραφτόπουλος, Δώρα Σιαφλά, Στέφανος Σιμιτσής, Χριστίνα Σφακιανάκη, Ιωάννα Τζάμπα, Πάλλα Τζελίνα, Κωνσταντίνος Τηλιγάδης, Ζέφη Τιφτικτσόγλου, Κωνσταντίνος Τσιούτας.



Phoenix
Χριστίνα Καλαντζή
Phoenix
Safe Travel
Safe Travel
Drifting
Αριστομένης Χατζήπαπας
Drifting
Eterotopia
Ιωάννα Τζάμπα
Eterotopia
Κάποια στιγμή θα ξεχειλίσει
Τζοάννα Πουπάκη
Κάποια στιγμή θα ξεχειλίσει
Η πηγή των δακρύων
Μαργαρίτα Χαλακατεβάκη
Η πηγή των δακρύων
Me, herself & ai
Μαρίνος Παυλίδης
Me, herself & ai
προς τη σιωπή
προς τη σιωπή
ATHENDS
Γιώργος Πολυμερόπουλος
ATHENDS
Η έννοια της μεταφοράς στη συνύπαρξη πραγματικού και ψηφιακού χώρου
Ευγενία Φαλιαρίδου
Η έννοια της μεταφοράς στη συνύπαρξη πραγματικού και ψηφιακού χώρου
Phoenix
Προβολές: 1054

Το Phoenix αποτελεί την αναγέννηση των προσφύγων. Είναι ότι απέμεινε από την μεγάλη φωτιά στη δομή της Μόριας.

Περισσότερα
Drifting
Προβολές: 196

Animation κοινωνικής ευαισθητοποίησης με θέμα την οδική ασφάλεια. Τονίζει τη χρήση του κράνους για την οδήγηση των δίκυκλων μηχανών.

Περισσότερα
Eterotopia
Προβολές: 226

Ετεροτοπία. Τόπος μέσα στον τόπο, παραβιάζει τον πραγματικό χρόνο. Χώρος περιορισμένης πρόσβασης και αμφισβήτησης ανάμεσα στο πραγματικό και το εξωπραγματικό.

Περισσότερα
Κάποια στιγμή θα ξεχειλίσει
Προβολές: 220

Μια σκέψη πάνω σε σε όλα αυτά που δεν ακούμε, μέχρι να μην μπορούμε παρά να ακούμε. Ένα animation με πρωταγωνιστή ένα πλάσμα που ακροβατεί ανάμεσα στις λέξεις που τη στοιχειώνουν.

Περισσότερα
Η πηγή των δακρύων
Προβολές: 1052

Η πηγή των δακρύων: Ένας τόπος σημαντικός ήδη από την περίοδο που οι Άραβες βρίσκονταν στην περιοχή. Μέσω της πηγής υδροδοτούταν όλη η περιοχή της Ανδαλουσίας φτάνοντας μέχρι τη Μαδρίτη. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο ποιητής και θεατρικός συγγραφέας Federico Garcia Lorca οδηγείται εκεί και εκτελείται. Το έργο του τροφοδότησε με τη σειρά του ολόκληρη την Ισπανία και διαδόθηκε και στον υπόλοιπο κόσμο. Στο ντοκιμαντέρ μπλέκονται γεγονότα της ζωής του με δραματοποιημένα αποσπάσματα από το έργο του, με στόχο το Duende (όπως έλεγε και ο ίδιος), την πεμπτουσία των πραγμάτων.

Περισσότερα
Me, herself & ai
Προβολές: 365

Έργο καθρέπτης που αλληλεπιδρά με το "Me myself & ai" της Σόφης Μουτάφη. Η δημιουργία αυτού του έργου προκύπτει από τη συνεργασία ανθρώπου και μηχανής, κάτι που το τοποθετεί στην τομή αυτών των δύο μεγάλων συνόλων.

Περισσότερα
προς τη σιωπή
Προβολές: 710

Έργο Βίντεο. 39 πρόσωπα διαφορετικών ηλικιών που ζουν στο ίδιο μέρος καλούνται να καθίσουν μπροστά σε μια μαύρη πόρτα για να μιλήσουν για το αγαπημένο τους αντικείμενο και σε τι θα μεταμορφώνονταν με αυτό. Το βίντεο καταγράφει τις σιωπές πριν, μετά ή κατά τη διάρκεια του λόγου.

Περισσότερα
ATHENDS
Προβολές: 159

Το έργο ATHENDS είναι μια διαδραστική εγκατάσταση που έχει ως σκοπό της τον σχολιασμό του ελληνικού μέσου επικοινωνία και το πως αυτό επιτελεί τον σκοπό του με γνώμονα την βίαιη και άνευ φίλτρου μετάδοση της πληροφορίας. 

Περισσότερα
Η έννοια της μεταφοράς στη συνύπαρξη πραγματικού και ψηφιακού χώρου
Προβολές: 1166

Το βίντεο που παρουσιάζεται αποτελεί ένα είδος καταγραφής – τεκμηρίωσης μίας χωρικής εγκατάστασης με διττό ρόλο, μέσω της θέασης/παρατήρησης και της συμμετοχής. Η διερεύνηση της σχέσης που αναπτύσσεται μεταξύ ψηφιακού και πραγματικού χώρου, δρώντας σε αυτόν, ως κύριος άξονας της αφήγησης ο άνθρωπος, ορίζεται ως το πλαίσιο της έρευνας, με αντικείμενο μελέτης την έννοια της μεταφοράς στη συνύπαρξη της εμπειρίας ως αφήγηση και της εμπειρίας του παρόντος ως γεγονός επιτέλεσης. Το πραγματικό περιβάλλον, μέσω της καταγραφής, προβάλλεται σε ένα αναλογικό έργο και μεταφέρεται σε ένα ψηφιακό περιβάλλον (εικόνες-βίντεο-βιντεοπροβολή), συνδέοντας το πραγματικό, το ψηφιακό και τη ζωγραφική φόρμα. Αντίστοιχα, το φυσικό περιβάλλον της εγκατάστασης μεταφέρεται στην επιφάνεια προβολής, σε έναν ψηφιακό χώρο, μέσω της κάμερας και του προβολέα. H βιντεοπροβολή διακόπτεται με την είσοδο του επισκέπτη στον χώρο της διάδρασης. Δημιουργείται μία συνθήκη όπου ο θεατής/επισκέπτης, αφενός γίνεται δέκτης ψηφιακών ερεθισμάτων (βιντεοπροβολή) και αφετέρου βιώνει μία νέα χωρική εμπειρία μέσω της συσχέτισης του πραγματικού με τον ψηφιακό χώρο.

Περισσότερα
Όροι χρήσης:

Τα παρόντα έργα μπορούν να αποθηκευτούν και να αναπαραχθούν για προσωπική και ακαδημαϊκή χρήση. Τα έργα αυτά προστατεύονται από άδεια πνευματικών δικαιωμάτων Creative Commons:
Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 (CC BY-NC-ND)

Επιτρέπεται στο κοινό/χρήστες να έχει ελεύθερη πρόσβαση στα έργα και να το διανέμει εφόσον γίνει αναφορά στο πρωτότυπο έργο και τον δημιουργό του, ωστόσο, απαγορεύεται οποιαδήποτε τροποποίησή τους ή τυχόν παράγωγα έργα, καθώς και η χρήση, αξιοποίηση ή αναδιανομή τους για εμπορικούς σκοπούς.

AVARTS ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function create_session() in /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/scripts/functions.php:529 Stack trace: #0 /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/index.php(217): portfolio_update_session() #1 {main} thrown in /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/scripts/functions.php on line 529