Δοκιμαστήριο

work-image
Προβολές: 236

Ένας χώρος σχετικής απομόνωσης και μη επιρροής από το εξωτερικό περιβάλλον. Μαύρο πανί με ένα μικρό άνοιγμα που ο θεατής  μπαίνει μέσα φοράει ακουστικά και σε λούπα παίζει ένα ηχοτοπίο  που δημιούργησα. Ο θεατής βάζοντας τα ακουστικά και ακούγοντας τους μακρόσυρτους ήχους με τις εφιαλτικές φωνές και στο τέλος την ανάσα που σβήνει αργά , αναγκάζεται να νοιώσει και να βιώσει τον πόνο και τον τρόμο που βιώνει ο άνθρωπος. Εγκλωβισμένος  σε ένα παραβάν έρχεσαι αντιμέτωπος με τον ίδιο σου τον εαυτό , τον ήχο και τις μνήμες. Ένας χώρος ανοικτός και κλειστός συνάμα όπου έχεις την αίσθηση της απομόνωσης , αλλά συνάμα υπάρχει και ένα άνοιγμα που μπορείς να ξεφύγεις. Στο άνοιγμα όμως υπάρχει μια διαφορετική θέαση που σε αναγκάζει να μείνεις και να αφουγκραστείς τις φωνές και τις σειρήνες της απόγνωσης.
(Louise Bourgeois – Precious Liquids – 1992) centrepompidou.fr

Σε συνδυασμό με το ηχοτοπίο δημιουργεί ένα εφιαλτικό σκηνικό όπου είσαι κλεισμένος χωρίς φως, παρά μόνο το φως που υπάρχει από το άνοιγμα , επιβάλοντας στον θεατή την δυσφορία  ενός σύμπαντος ελεγχόμενου και θανατηφόρου, καθώς το μαύρο πανί που δεν περνάει φως σε περιορίζει προς τα μέσα και έρχεσαι αντιμέτωπος με την ίδια σου την ύπαρξη. Δημιουργείται μια ακραία κατάσταση γεμάτη ένταση , συσωρευμένα τραύματα που προσπαθούν να αναδυθούν μέσα σε ένα περιβάλλον που ο άνθρωπος δεν είναι συνηθισμένος να βιώνει.
(Bruce Nauman – Dream Passage with four Corridons) 1941 – Staatliche Museen zu Berlin
(Marina Abramovic – Time Energizer from the series  Transitory Objects 2000) 2012
 Μυστήριο, δράμα, αγωνία, αντίθεση, ειρωνία.
(Playhouse 1997 – Janet Cardiff and George Bures Miller
Ann Hamilton – bearings – 1996 macm.org

Το έργο αυτό εκφράζει τον περιορισμό του χώρου σε ένα προστατευμένο περιβάλλον ή ταυτόχρονα σε ένα απειλητικό περιβάλλον. Μοιράζει τον χώρο σε μέσα και έξω και μας μεταφέρει σε καταστάσεις που υπονοούν την παραμονή μας στην μλητρα, τον χώρο της εξομολόγησης που ο ιερέας δεν μπορεί να σε δει και να πεις τις αμαρτίες σου, το παραβάν όταν δοκιμάζεις ρούχα και δεν θέλεις να σε δουν από έξω. Τον χώρο που είναι αποκλειστικά δικός σου και κανείς άλλος εκείνη την στιγμή που ακούς τους ήχους δεν μπορεί να εισχωρήσει μέσα.

Η δύναμη του υφάσματος που κλείνει τον έξω κόσμο από τον εσωτερικό. Οι κουρτίνες που βάζουμε στο σπίτι μας για να περιορίσουμε την ορατότητα από τον εξωτερικό κόσμο. Την εισχώρηση σε έναν κόσμο αποκλειστικά δικό μας. Ως σύμβολο του ρουχισμού, το ύφασμα ενσωματώνει ένα είδος ορίου, μια προστατευτική μεμβράνη που χωρίζει τον θεατή από τον έξω κόσμο. Ο θεατής που εισχωρεί, χωρίζεται, αποκόβεται από τον δημόσιο χώρο. Εισέρχεται σε έναν οικείο η ανοίκειο σύμπαν στο οποίο η άμεση εμπειρία μετατρέπεται αυτόματα σε προσωπική.

Ο επισκέπτης έρχεται να κληθεί και να αλληλοεπιδράσει με τα υλικά που περικλείουν την εγκατάσταση. Μπορούν να αγγίξουν αν θέλουν το ύφασμα, μπορεί να ακούσουν το ηχοτοπίο. Το έργο αυτό εξερευνά θέματα, όπως η μνήμη, η ανθρώπινη επαφή και η αφή. Αντιπροσωπεύει έννοιες όπως η αλληλεπίδραση, η κίνηση και η παροχή καθοδήγησης στον χώρο. Μια ενδιαφέρουσα εμπειρία που ενθαρύνει τους θεατές να εξερευνήσουν τον χώρο και να αλληλεπιδράσουν με τα υλικά και τις ιδέες που παρουσιάζονται μέσα σε αυτόν.



The dream 2- Intersections
Μαρία Παρέσια Πασιπουλαρίδου
The dream 2- Intersections
Something Goes
Γεωργία Σκαρτάδου
Something Goes
Voices in our heads
Βαλασία Ντόντουλου
Voices in our heads
Σύγχυση
Φανή Κεσίδου
Σύγχυση
Αυτοβιογραφικο Πορτραίτο Καραντίνας
Αυτοβιογραφικο Πορτραίτο Καραντίνας
The failure of rationalization
Άγαθα Μίγγου
The failure of rationalization
Ηχητική Τέχνη
Ηχητική Τέχνη
SocialGR
Βασίλης Αλεξάνδρου
SocialGR
ΕΥΑ
Μυρτώ Γάτσιου
ΕΥΑ
ΧώροςΙΕγώ
Ιωάννα Μάζη
ΧώροςΙΕγώ
The dream 2- Intersections
Προβολές: 335

Όταν ονειρευόμαστε, πολλές από τις πληροφορίες που ακούσια συλλέγει ο εγκέφαλος κατά την διάρκεια της ημέρας, διασταυρώνονται και ενσωματώνονται με την προηγούμενη εμπειρία ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικές συμπεριφορές.

Περισσότερα
Something Goes
Προβολές: 1089

Το παρόν έργο αποτελεί μια ψηφιακή, διαδραστική, οπτικοακουστική εφαρμογή που δύναται να λειτουργεί είτε ως εικονική εγκατάσταση με ταυτόχρονη προβολή του περιεχομένου σε φυσικό χώρο είτε ως εκτελέσιμο ψηφιακό πολυμέσο σε οποιοδήποτε ηλεκτρονική υπολογιστή, συμβατό με τις τεχνικές προδιαγραφές της. Πραγματεύεται τη ροή της πληροφορίας, τη δημιουργία, συλλογή, αποθήκευση, ερμηνεία και αξιοποίησή της μέσα από αντιληπτικούς μηχανισμούς που μεταλλάσσονται -επαυξάνονται ή υποβαθμίζονται- με τα διαθέσιμα εργαλεία της ψηφιακής πραγματικότητας και τη μετουσίωση αυτής από μια αλληλουχία σειριακών τιμών παρακείμενων και αναφορικών σε ένα ενιαίο συγκείμενο, σε αυτό που αποκαλείται ως νόημα ή σημασία. Οι συμμέτοχοι αυτής της πραγματικότητας καλούνται να εμπλακούν στο βαθμό νοηματοδότησης που τους εκφράζει και που κυμαίνεται από την καθαρά προσληπτική και εμπειρική θέαση έως την μανιώδη αποσαφήνιση του συνόλου του περιεχομένου.

Περισσότερα
Voices in our heads
Προβολές: 379

Το έργο αποτελεί ένα Video art με στοιχεία performance και εικαστικής εγκατάστασης στο δημόσιο χώρο.

Περισσότερα
Σύγχυση
Προβολές: 209
Παρουσιάζεται ένα διαδραστικό συμβολικό έργο αποτελούμενο από μια συρμάτινη κατασκευή εγκεφάλου.
Περισσότερα
Αυτοβιογραφικο Πορτραίτο Καραντίνας
Προβολές: 798

Ο χρόνος εμπειρίας της καραντίνας λειτούργησε ως εξανθρωπισμένος χρόνος. Η προηγούμενη κοινωνική βαρβαρότητα φυλακίστηκε στο οικείο κλουβί της ψυχής μου και έγινε ο χρόνος δημιουργίας μου. Κάθε μέρα ήταν ο φίλος μου, ένα αιώνιο κυκλικό και δυναμικό παρόν, μια συνείδηση χωρίς συγκρούσεις. Ήταν σαν μια αιωνιότητα που βιώνεται διαφορετικά κάθε στιγμή. Μια άνευ προηγουμένου μορφή ακινησίας με έπιασε και διαιωνίστηκε σε πολλά αφηρημένα θραύσματα που τελικά διαμόρφωσαν τη νέα υφή της ύπαρξής μου, σε αυτήν την περίεργη απομόνωση. Έγινε από το σφάγιο του χρόνου που ήμουν πριν, η ποιοτική του αποσύνθεση… Η πραγματικότητα παραμορφώθηκε και βιώθηκε απατηλά. Ο χρόνος από την αποξένωση που ήταν πριν, άλλαξε και έγινε το εξώφυλλο της γδαρμένης αλήθειας του εαυτού μου. Αυτός ο χρόνος, ονειρευόταν η συνείδησή μου να ζει.

Περισσότερα
The failure of rationalization
Προβολές: 277

This art piece is trying to express the struggle between letting go ας one would use nature for meditative reasons and the over controlling mind fixating on patterns deriving from sea foam lines.

Περισσότερα
Ηχητική Τέχνη
Προβολές: 223

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Οπτικοακουστικές Τέχνες στην Ψηφιακή Εποχή
Μάθημα: Ηχητική Τέχνη

Περισσότερα
SocialGR
Προβολές: 883

Το συγκεκριμένο έργο αποτελείται από πολλαπλές βιντεοσκοπημένες κυλίσεις προς τα κάτω (scroll down) γνωστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης από κινητό τηλέφωνο (smart phone) οι οποίες προβάλλονται σε οριζόντια διάταξη και με συνεχόμενη ροή. Σε δεύτερη ανάγνωση και αφού ο θεατής απομακρυνθεί από την επί μέρους πληροφορία συνειδητοποιεί ότι σε όλη την έκταση του το βίντεο σχηματίζεται η ελληνική σημαία. Το έργο επιχειρεί να θέσει ερωτήματα που αφορούν τη διαρκώς αυξανόμενη χρήση, που καταλήγει κατάχρηση, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ελληνική καθημερινότητα. Λειτουργώντας άλλοτε ως μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης και άλλοτε ως εργαλεία χειραγώγησης, τα αποκαλούμενα social media απασχολούν και επηρεάζουν έντονα το κοινωνικό σύνολο, ενώ οι δημοσιεύσεις των πολλαπλών χρηστών τους αποτελούν πλέον αναπόσπαστο τμήμα του σύγχρονου (ψηφιακού) δημόσιου χώρου.

Περισσότερα
ΕΥΑ
Προβολές: 1153

Το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ εστιάζει στην προετοιμασία της solo performance «EVA»,
μιας performance η οποία πραγματοποιείται από την χορεύτρια και performer Ευαγγελία
Ράντου. Το project «EVA» βασίζεται στις προσωπικές της εμπειρίες και έχει δημιουργηθεί και εκτελεστεί από την ίδια. Η ταινία αποκαλύπτει τις στιγμές όπου η χορεύτρια δουλεύει με το σώμα της, πειραματίζεται, δημιουργεί και αυτοσχεδιάζει. Το ντοκιμαντέρ αποτελεί ένα πορτραίτο της ίδιας της χορεύτριας, αλλά και του έργου που δημιουργεί.

Περισσότερα
ΧώροςΙΕγώ
Προβολές: 232

Ένα έργο που βασίζεται στους κανόνες της κινητικής ποίησης και πραγματεύεται τη σχέση μεταξύ Χώρου και Εαυτού. Ο Χώρος που το Εγώ μας ορίζει είναι εύπλαστος, βάλλεται, μεταβάλλεται και συνδιαλέγεται με τον Χώρο των Άλλων. Φυσικός και μη, ο Χώρος που καλύπτεται από το Εγώ, ετεροκαθορίζεται και αλλάζει συνεχώς στο διηνεκές.

Περισσότερα
Όροι χρήσης:

Τα παρόντα έργα μπορούν να αποθηκευτούν και να αναπαραχθούν για προσωπική και ακαδημαϊκή χρήση. Τα έργα αυτά προστατεύονται από άδεια πνευματικών δικαιωμάτων Creative Commons:
Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 (CC BY-NC-ND)

Επιτρέπεται στο κοινό/χρήστες να έχει ελεύθερη πρόσβαση στα έργα και να το διανέμει εφόσον γίνει αναφορά στο πρωτότυπο έργο και τον δημιουργό του, ωστόσο, απαγορεύεται οποιαδήποτε τροποποίησή τους ή τυχόν παράγωγα έργα, καθώς και η χρήση, αξιοποίηση ή αναδιανομή τους για εμπορικούς σκοπούς.

AVARTS ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function create_session() in /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/scripts/functions.php:529 Stack trace: #0 /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/index.php(217): portfolio_update_session() #1 {main} thrown in /opt/websites/main/depts/avarts/portfolio/scripts/functions.php on line 529